Sunday, August 21, 2011

Babi punya Anjing!

Nasib baik ada dua haiwan yang diharamkan di dunia ini. Senang sikit nak mencarut pakai haiwan haram jugak. Takkan la nak kutuk anjing jadi "anjing punya anjing!" atau "babi punya babi!" takpun, "kura-kura punya anjing!". Macam pelik jek kan? 

Ok, sebenarnya nak cerita pasal kasut :D

Aku baru jek beli kasut merah ini di Sandakan. Walaupun harga just RM 20 jek tapi aku sangat excited sebab kasut ni agak unik. Walaupun sebenarnya aku tak sesuai pun pakai kasut paras betis sebab fizikal aku yang tidak memungkinkan aku boleh menggunakan kasut sebegini (betis saiz XXL ;P). Tapi sebab nak bergaya punya pasal, padan tak padan.. bantai ja!

Masa masuk ke Terusan Sugut, budak-budak semua excited and mau cuba kasut aku. wahahahaa... nampak sangat yang sebenarnya kasut ini sungguh comel. Akupun dengan bangga riak menggayakan kasut aku depan dorang. Adeh.. apelaaa cikgu!.. hahahahaha

Tapi mungkin Tuhan tak suruh aku bangga riak sangat, so diperintahkanNya anjing-anjing yang berupa haiwan haram ini untuk mengigit-gigit kasut aku dan bagi aku peringatan bahawa menganjingkan budak-budak dengan menggunakan kasut adalah sangat tidak baik. 

Walaupun anjing ini gigit just part mulut kasut ni jek tapi aku takkan sanggup untuk memakainya. Ahli rumah aku sarankan suh samak pastu potong bagi sama rata balik. No way babe. Ni tinggal tunggu aku masukkan dalam tong sampah jek ni.

Jadi berakhir la riwayat kasut merah aku yang baru jek pakai sekali dan kemungkinan masih lagi ada tanda harga di tapaknya. Sekian. 

4 comments:

FrH said...

wohhh mmg babi nyee anjing!!! (kasik tabur minyak)

jiwasintetik said...

tak dapat la berkasut merah bersama...

MiszJamal said...

Farah: hehe.. takyah tabur minyak, memang tgh membara gilak nih.

Arip: Hehehe... di kedai banyak lagi, nnti kau datang sini kita pilih sesama eh? ahahahah

sEapUt "c@ said...

hahaha.. lawak...