Wednesday, October 06, 2010

serabut. mcm sabut

Baru je browse back entry2 yang dulu2.. aku tak tau laa.. mungkin sebab bosan disebabkan rakan setia chatting sedang dalam busy mode atau aku sengaja ingin mengimbas apa2 jek la aku tulis sejak dulu2 ni.. (atau memikirkan yang lepas ni connection makin b*huduh dan aku masih lagi mau menghidupkan miszjamal.blogspot.com)

Baca balik apa yg aku penah tulis, aku akan memikirkan apa yang aku fikir masa aku tulis.. Sebenarnya aku selalu beremosi tapi aku selalu malas nak tulis di blog, sebab aku tak tau sapa2 jek yang baca blog aku ni..

Risau nanti aku tujukan dengan seseorang, tapi seseorang yang lain plak terasa. Aku tak mau gaduh dan aku tak mau orang anggap yang tak best.. Aku nak cerita jek apa yang aku selalu rasa tapi aku takut ia akan jadi memburukkan keadaan...

Kadang-kadang aku cemburu dengan dia, dia dan dia.. kalau aku ada banyak masa browse, merata2 blog org dan kisah2 org aku baca.. selalu jadi silence reader jek.. Ada cerita sedih, gembira, bahagia dan ada jugak yang masalah hampir serupa.. Kalau aku jumpa blog org yang aku kenal dan mengalami masalah yang sama, aku akan keep peeking blog dia walaupun aku tak tinggalkan komen... Tengok progress dia and kadang-kadang dengan hanya menceritakan apa yang dia buat setiap hari untuk menangani masalah dia boleh menjadikan aku termotivasi atau sebaliknya...

Sebab tu pompuan suka tgk drama.. (tapi x semua pompuan kot)... Pompuan suka bermain dengan emosi.. bukankah airmata itu adalah kekuatan pompuan.. Kalau tak caya, cuba tanya kawan lelaki sorang tu.. Pompuan nangis depan pagar umah terus cair.. hehehe.... siap ckp "i love u" lagi untuk meredakan tangisannya.. tabik springgg ngan pompuan tu.. badan keding jek.. tapi hebat tol! adohai laa pompuan... sekeras2 lelaki mana pun kalau dah stat kuar mutiara bercahaya tu, siap la lelaki....

apasal lak entry ni agak serabut..?

adehlaa.. entah la napa tetiba aku jadi rajin sgt arini.. mungkin berbalik kepada ayat pertama di atas, takoot internet jadi b*huduh... dan rakan chatting masih lagi dalam busy mode...

Aku ingat nak bukak satu lagi blog aa.. nak luah apa jek dekat situ... tunggu a kalau rajin... tapi aku ni.. bukan rajin sangat pun... adehlaaa.. sudah la jamal.. dah lewat ni.. pi balik.. syuh!

No comments: