Friday, October 15, 2010

rungut

Aku berjalan sambil merungut bahawa aku tidak memakai kasut....
Sehinggalah aku berjumpa seseorang yang tidak mempunyai kaki...

Manusia...

Tidak pernah syukur dengan apa yang ada....
Kalau la aku ketahui nikmat kejadian...
Sudah pasti aku akan sentiasa mengalirkan airmata syukur...

Namun...
Aku hanya manusia...
Hatiku belum lagi dicuci dengan air zamzam...
Masih banyak tompok hitam...

Manusia...
Selalu merasa akulah yang paling derita...
Terkadang menyalahkan kejadian yang telah berlaku..
Bertanya2 kenapa harus diuji...

Namun...
Masih belum sedar yang itu ketentuan Tuhan...
Untuk menjadikan aku lebih tabah dan bersyukur

Untuk diriku dan dirimu...

Tetap la genggam apa yang ada di tangan
Kerana kita takkan tahu..
bila ia akan terlepaskan...

No comments: