Wednesday, October 06, 2010

Halloo?.. Tuut...tuttt!

Sudah beberapa hari ni connection internet di sekolah tak berapa ok. One of d teacher bagitau, penah jugak terjadi macam ni dulu.. kejap ok.. pastu dah bingung.. pastu ok.. lelama dia off terus... huhuhuhu.. tak sanggup menerima kenyataan kalau connection internet dah takda.. takkan la aku nak sambung broadband..

nama broadband itu bole la diertisamakan dengan impossible...

BROADBAND in Terusan = Impossible...

Pulak tu sejak 2 menjak ni, public phone selalu jek ada noise masa beckp. seperti ada berjuta-juta burung saling sampuk-menyampuk masa aku tengah berkasih-kasihan di phone booth di bawah panahan cahaya mentari itu.. Haiyaa...

Takkan la nak pusing keliling padang atau bertenggek tepi jambatan untuk cari line.

Sbnrnya di Terusan Sugut ni, ada la part2 tempat tu yg bole dapat line.. Tapi mengikut eksperimentasi dan pengalaman kawan2 lain yang dah try, hanya certain jenama fon jek,

contohnya, Sony Ericsson bole dapat di hujung jambatan itupun jenis W## kalau K##i macam fon aku ni tak dapat la... Sebab tu aku tak penah try kot (atau sebenarnya malas) ... pastu dia pya provider pun tak semua bole dapat.. Kebanyakan yang dapatpun Celcom (tetapi mungkin kerana kebanyakan orang di sini pakai Celcom)....

Berbalik kepada aku.. secara tanpa beralasannya, aku MALAS nak cari line.. Tapi nafkah zahir perlu dipenuhi dan mungkin upacara mencari line perlu dijadikan last resort apabila internet skolah dan public fon sudah tidak beroperasi... Bedoa saja aku tidak jauh ketinggalan dari dunia luar walaupun aku berada nuun di sini yang jauuhh...

No comments: