Wednesday, May 31, 2006

MyTeam vs MAS

Program Myteam aku tengok sekali ja kat TV, slalunya tak sempat coz baru sampai umah memang tanak tengok. Aku pun tak ingat bila program tu on air. TApi last week 28th May aku tetiba excited sangat nak pi tengok kat stadium BUkit Jalil. Cian Hubby aku tepaksa berbaris panjang2 beli tiket. PAstu kena bergegas balik umah coz dia ckp ada assignment tak siap kena antar hari isnin. Alermak! Rasa bersalah lak coz aku yang paksa dia tengok game tuh.. NAsib baik dia cool ja.. tapi aku tau dalam hati, mesti dia risau n tebayang2 assignment dia. Untuk memudahkan lagi idup dia hari tuh, aku taknak dia amik aku kat umah. Suruh dia siapkan setakat yang mampu and aku pi sendiri pi Bukit Jalil.
Game stat jam 9 and maybe jam tangan pengadil tuh sama ngan minit and saat ngan jam aku.. memang menepati masa... :) Try gak cari muka2 yang dikenali tapi berapa kerat ja yang aku kenal kat KL nih.. Selain budak ofis and kakak2 aku. Tu jer... NAmpak sangat tak bermasyarakat... Hehehe... TApi takkan la aku tetiba ja ketuk pintu bilik amoi seblah umah nak berkenalan lak kan? Berbalik kat game malam tuh, sebenarnya sebelum aku masuk stadium tu aku blum decide lagi nak sokong mana satu. Tapi bila dah duduk and crowd semua nampak sokong Myteam, aku pun join je laa... Gempak tul crowd bila Myteam jaringkan gol pertama malam tuh!.. Hohooh... Jgn sangka budak mentah senang ditumpaskan.
Walaupun aku bukan la celik bola, tapi ada certain thing yang aku tak puas hati ngan permainan Myteam... Too defensive.. paling kesian bila GoalKeeper nak tendang bola jauh2 tapi takda sorangpun pemain kat situ. Semuanya masih kat depan pintu gol.. Hmm... Kesian gak ngan GK tuh! PAstu bila semua taknak naik, bila bola dah sampai ke atas, player yang bawak tuh tak tau nak antar ngan sapa. suma pakat stay kat bawah.
PAstu, malam tuh bukan saja perlawanan bola, tapi perlawanan siapa paling banyak injured... Lepas sorang, sorang terbaring, naik meluat pun ada...
Dan yang paling aku tak puas hati ngan orang teknikal malam tuh! Ntah sapa la tuh... Time nak replay je, mesti dia cut! Aku tgk suma orang memang meradang ngan skrin besar tuh. Spoil tul!...
TApi malam tuh memang best... Thanks to you... u know who you are.. ;)

No comments: