Saturday, November 15, 2008

Hectic Weeks


Alhamdulillah.. selamat jugak aku sampai di Bandar Sandakan. Tak lama ja 3 minggu berlalu sejak aku outing hari tu. Mungkin disebabkan kesibukan yang berkesangatan. Lepas Deepavali (aku kuar) minggu tu adalah minggu exam jadi agak free sikit sebab aku just ajar 2 kelas perdana (BM tahun 4 dan Math tahun 3) selebihnya adalah kelas pemulihan yang tak termasuk dalam exam sekolah. Walaupun macam tu, aku agak lambat menanda kertas budak2 tahun 3 sebab aku perlu melakukan sesuatu yang hanya aku dan orang-orang yang berkenaan ja yang tau. Perangai cikgu-cikgu ni macam-macam, semata-mata nak nama famous, sanggup lakukan apa ja. Tapi benda tu biarlah dia dan Allah ja yang tahu. Taknak la cerita panjang2 tentang insiden yang memalukan organisasi tempat aku bekerja.

Second week, kerja agak bertambah sebab aku buat Program Bacaan Pantas untuk pelajar-pelajar pemulihan aku. Program khas untuk pelajar-pelajar yang dah pulih dan boleh membaca. Alhamdulillah, walaupun masih ada yang perlu diperbetulkan, tapi pencapaian mereka dah boleh menyaingi kawan-kawan yang lain. Cuma, untuk tahun 2009 aku akan tetap memantau diorang supaya tidak terus tertinggal. Then, minggu itu jugak adalah Minggu PPSMI, and kami buat Pertandingan Spelling B, Story telling, puzzle English dan puzzle Math. Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar.

Third week, memang giler hectic nak mampos. Hari isnin ada Program dari Persatuan Bahasa Malaysia pulak. Walaupun sehari ja, tapi hari itu jugak kami kena bersedia untuk Hari Anugerah Kecemerlangan yang tarikhnya terpaksa diawalkan memandangkan tarikh asal (12hb-Rabu) kami kena bersedia untuk event hari khamis. So, bermula malam isnin, tido aku dah tak tentu. Hari Anugerah Kecemerlangan Pelajar, macam biasala, event yang memerlukan komitmen semua orang. Walaupun guru di sekolah ni ada 11 orang dan 1 ktbm tapi huh.. hampeh tol (alemak, terbuka pekung la pula) takpa la tu, sekali lagi, biar mereka dan Allah saja yang tau.. Hari rabu kami kena update files dan clearkan mana yang patut sebab Pengarah sekolah Harian dari Kementerian datang melawat. Menurut mereka, lawatan itu untuk menanda aras bagi memasukkan guru-guru sandaran di sekolah. Kalau nak letak guru baru kat sekolah aku, please la letak guru Bahasa Inggeris, kesian betul budak2 ni terkontang-kanting sebab ketiadaan guru BI.
Apa-hal pun, mesti aku rindu budak2 ni masa 2 bulan di luar.

2 comments:

jiwasintetik said...

berusahalah!!!! :)

Anonymous said...

thanks dear... :)