Tuesday, June 26, 2012

hallo 9th month :)

Dah terlalu lama sangat aku tak post apa-apa sejak April.. Takda alasan nak bagi. Satu jek kot.. MALAS.. 

Banyak boleh update especially pasal pregnancy thingy ni.. 

Hari ni hari pertama masuk sembilan bulan.. excited.. risau... tak sabar.. macam-macam sebenarnya... Pagi tadi pegi klinik lagi and lepas ni akan pergi weekly. Nasib baik klinik tu depan sekolah jek, takyah la susah2 nak naik kereta ke apa... 

Pemeriksaan klinik semua ok kecuali nurse tu mcm risau sebab baby belum lagi ambil posisi kepala di bawah walaupun dah masuk 36 minggu. Dia cakap ada kemungkinan terpaksa bedah kalau baby still melintang. Dia cadangkan aku tunggu dalam seminggu dua, kalau belum turun lagi, dia suh aku jumpa doktor and aku kena kuar awal dr yang dirancang la.. 

Mengikut pembacaan aku dr Mr. Google, baby yang masih melintang salah satu sebabnya adalah berkaitan dengan faktor kandungan air dalam rahim yang berlebihan. Mungkin banyak sangat air, jadi dia just berenang2 jek kat dalam tu sampai tak jumpa jalan keluar.. ehehhehe... lagi satu sebabnya adalah masalah uri ke bawah dan ibu yang mempunyai rongga punggung yang sempit. Doakan yang baik-baik untuk kami yaaa.. :)

Hari ni berat aku dah masuk 70 kilo! huhuhuhu... berat aku sebelum mengandung dalam 52 kilo.. wah2.. Harap-harap aku ada kekuatan menurunkan semula ke berat asal. Ada orang kata, kalau pertambahan berat antara 12-13 kilo, berat badan ibu akan mudah kembali ke berat asal.. Tapi aku ni, dah 18 kilo! huhuhu.. sabar jek laaa.... Ada 30 hari lagi untuk big day kami.. Bismillah...


4 comments:

ANA said...

keluar la awal dari sana. merisaukan la pula sudah masuk bulan ke 9. karang terberanak la tu di sana. adoiii...

MiszJamal said...

Tgk la hujung minggu depan.. kalau belum lagi kepala turun ke bawah, memang kena kuar awal la ni.. Rancang mau kuar 14hb July.. :)

Postnatalcareset said...

semoga semuanya berjalan lancar didoakan.

wah arip nak jadi bapa sudah. :)

Nurhaya Omar said...

Missy! You look so fabulous for 9 months preggy mom. Comel sangat! You should always get pregnant Jamal! You are glowing! Hope semuanya selamat until delivery :)