Thursday, June 28, 2012

Should or shouldn't?

Morning everyone!... 

Missed him badly... :(
Selamat hari Khamis! :)

Tetiba agak rajin update.. Ni gara-gara kerisauan yang stat melanda hati sebab baby belum lagi ready nak keluar kot, melintang jek ke kanan.. Sejak hari selasa hari tu, setiap masa aku minta baby berpusing ke bawah.. Aku sebenarnya tak tahu sama ada aku risau ke tak.. (Hmmm... ada ke mcm tu?).. Kadang-kadang risau baby taknak berpusing sehingga minggu ke 40.. Tapi di masa lain, fikir positif and yakin yang dia akan berpusing jugak akhirnya..

Menurut nurse tu, agak rare sebenarnya ibu yang mengandung anak pertama, baby belum lagi jumpa jalan nak keluar di usia 36 minggu kandungan.. Jadi, aku sebenarnya perlu jugak risau supaya aku boleh bersedia dari segi mental dan fizikal untuk deliver melalui pembedahan. Dalam keadaan macam ini aku sangat memerlukan encik Suami yang jauh di mata.. Namun apakan daya.. Thanks yaa sayang, be there for me walaupun jauh....

Sekarang ni, aku ada ambil homeopati Salindah, dan sekarang dah masuk B4. Sepatutnya, ada pil tambahan just in case baby songsang atau melintang. Tapi dengan keadaan jauh di Terusan Sugut ni, hanya doa dan sujud yang mampu aku usahakan. Mudah2an dengan kuasa Allah, ia akan berhasil. 

3 comments:

nenny kamin said...

ikhtiar n tawakal~ ^_^

FrH said...

baby transverse eh?
byk ruang lg tu, insyaAllah dia akan pusing. baby ni suka buat surprise, kadang2 xengage lg la, terpusing blk la, but when the right time comes tetiba elok jek dia at the right position & ready to be delivered. byk2kan doa jamal, insyaAllah smua ok.

MiszJamal said...

nenny: InsyaAllah...

Farah: a'ah.. transverse.. sian plak baby ni berenang2 dekat dalam, banyak air ketuban kot, sebab tu badan aku berat sedangkan berat baby masa 7 bulan aritu baru 1.7kg.. memang aku laa yg berat nih..