Friday, July 22, 2011

The Crow

Ingatkah anda pada movie yang pertama sekali anda tonton di wayang? Aku, The Crow. Walaupun masa tu ingatan aku pada movie itu agak vivid sebab tak biasa dengan gelap dan bunyi yg sangat kuat. Tapi bila aku tertengok The Crow - Stairway to Heaven di tv beberapa tahun lalu. Ia macam mengimbau kembali kenangan menonton movie buat kali pertama. Pulak tu masa Stairway to Heaven, pelakon dia adalah Mark Dacascos yang memang aku rasa dia cute sejak tengok movie pasal Capoiera dalam Only The Strong. 

Aku tak ingat tv apa yang siarkan cerita tu tapi aku tak tahupun sebenarnya ia adalah bersiri. Sebab ia hanya siarkan episod 1 -Soul Can't Rest. Sehinggalah aku minta movie itu ngan Syed then dia bagitau semua ada 22 episodes. Then, baru aku tau rupanya franchise The Crow rupanya banyak. Dari komik, movie dan cerita bersiri. Setakat ini movie The Crow suda ada 4: The Crow, City of Angels, Salvation dan Wicked Prayer.

Komik






 


Stairway to Heaven ~ 





 


  
 The Crow 
  The Crow - City of Angel 



The Crow - Salvation 
lakonan Eric Mabius (the one that play Danial Meade on Ugly Betty, lain sangat ok karakter dia sini)











The Crow - Wicked Prayer





Setakat ni aku just ada 22 episodes of Stairway to Heaven dan City of Angel. Mana nak cari yang lain2 ya? hmm.. ada sesiapa boleh bantu?

No comments: