Sunday, July 03, 2011

1murid? 1sukan? 1 sekolah

Kementerian Pelajaran dah lancarkan dasar 1murid 1sukan sejak tahun lalu lagi. Bersempena dengan dasar itu, satu lagi projek 1Malaysia yang perlu diadakan di seluruh sekolah-sekolah di seluruh Malaysia iaitu Larian 1Murid 1Sukan 1Malaysia pada 2 July 2011 (Sabtu). Aku sebagai ahli-ahli "Yang Menurut Perintah" pun kena juga menyahut cabaran 1Murid 1Sukan 1 Malaysia  ini. Projek ini yang disertai oleh 4,137,126 pelajar daripada 9,980 buah sekolah secara serentak di seluruh negara ingin mencipta rekod Malaysia Book of Records sebagai larian yang terbesar disertai oleh pelajar sekolah.




Tapi yang aku kenfius, tajuk projek ini 1Murid, 1Sukan 1Malaysia. Hmm.. Satu murid? aku rasa dia nak semua murid termasuk guru dan semua kakitangan sekolah... apasal laa dia bagi nama 1Murid. Dorang kena revise betul2 laa baru keluarkan nama projek apa-apa.. jangan main sedap jaa letak 1 dan 1 untuk menyokong 1Malaysia.

Tapi, trima kasih laa jgk sebab dengan adanya projek ini, merasa jugak laa aku joging satu kampung Terusan Sugut ni.. Rasa macam nak joging hari-hari plak lepas ni.. hmmm... menarek..


No comments: