Tuesday, February 19, 2008

Heyo! Technology

Laptop aku buat hal lagi!.... Sejak hari selasa last week ia meragam lagi. Aku dah tak tau apa lagi masalahnya, last time aku antar sebab aku terdelete satu fail yang aku ingat virus, rupa-rupanya dosnya takleh run disebabkan file itu. Aku baru ja antar service laptop tu sehari sebelum raya cina. It means, tak sampai seminggu dah sakit balik and sekarang aku tak tau apa masalahnya. Nak salahkan diri sendiri pun ya jugak, ye la 3 tahun blaja pasal computer di UMS, plus 2 tahun masa matrikulasi, alih-alih laptop sendiri pun takleh nak baiki. Dahlah tempat aku ngaja ni takda kedai service computer, kena tunggu cuti bulan 3 la baru leh betulkan lagi. Huhuhu… aku sayang laptop tu, orang kat kedai hari tu pun sempat lagi tanya, “Baru ka?” Hmmm… aku yang pandai jaga ka atau orang ni tak leh beza. Mungkin sebab cover laptop aku yang glossy tu menyebabkannya sentiasa nampak baru. Aku beli bulan Oktober 2005, bulan oktober tahun ni dah masuk 3 tahun, hakikatnya tua jugak la untuk sebuah laptop. Memang aku pening gak kalau takda laptop. Semua fail2 penting dan latest ada kat situ, dengan RPH and Rancangan Tahunan yang belum diprint. Hehehe.. sapa suh malas! Nak print pun malas jugak! Haiya!.. Kadang-kadang terfikir jugak, kalaula computer ni belum dicipta, mesti semua orang akan buat kerja manually, so tiadala lagi masalah kerosakan yang menyebabkan kerja tergendala macam aku sekarang ni. Dah la computer sekolahpun dah out!

Aku merungut ja hari ni kan, mungkin cuaca yang basah ja macam ni sedikit sebanyak mengganggu aku.. MasyaAllah… Inhale… exhale..

No comments: