Wednesday, September 27, 2006

Syukur di Ramadhan

Alhamdulillah... Aku masih lagi bernafas sehingga Ramadhan tahun ini kembali. Harap tahun ini aku lebih bersyukur dengan apa yang aku ada. Masih lagi bernafas, masih lagi boleh melihat, boleh merasa, boleh mendengar, boleh berkata-kata, boleh berketawa ria, boleh berduka... Alhamdulillah aku masih lagi dalam iman dan harap-harap berkekalan sehingga nafas yang terakhir. Aku telah melakukan dosa... tak terkira rasanya... sehingga adakalanya rasa takut untuk lelapkan mata setiap malam, risau nanti bila bukak mata semula, aku dah terbujur kat alam barzakh, belum sempat untuk melakukan amalan.. nauzubillah... Walaupun aku tau saat itu akan tiba tapi biarlah dengan iman dan pahala yang aku mampu aku jadikan bekalan untuk menempuh alam yang pasti nyata itu. Harap Ramadhan tahun ini lebih bermakna dari tahun yang telah berlalu. Amin...

No comments: