Wednesday, July 08, 2009

shout it out!

Last Friday aku kuar bandar jap, nak beli something and try nak catch bank. Tapi tak sempat L. Sampai bandar sandakan pun da jam 4.30pm. humm.. kena tunggu next outing baru leh buat urusan. masa di luar tu aku berborak2 ngan kakak ipar aku tentang abang aku. Abang aku ni, sorang ja lelaki dalam family so perangai dia memang agak lain ngan lelaki2 lain. Dia jenis yang tak kisah apa ja yang kau nak buat ngan dia. Dia lebih suka buat kerja dari menyibuk2 hal orang. Tapi dalam diam2, kalau ada benda yang buat dia tidak puas hati and dia tau dia betul, dia akan buat something yang tak terfikir dek kepala.

Berbalik ke cerita kakak ipar aku tentang abang aku. Dia kata, masa mula2 kawin ngan abang aku dulu and masa tu abang aku masih lagi ngajar di Tomanggong (salah satu kawasan pedalaman jugak), abang aku kuar nak buat kad bank. Kali pertama tu, bank cakap tak leh buat hari tu, nak kena datang next week. Maka abang aku pun masuk la balik Tomanggong tu, and then minggu seterusnya, dia datang lagi ke bank. Tapi, benda yang sama pun berulang juga and nasib baik dia masih sabar lagi. Kali ke tiga dia pegi, and bila cik kaunter tu cakap benda yang sama, abang aku pun sekadar angguk faham ja pastu tetiba dia dah berdiri di atas kaunter bank tu and jerit ngan semua pegawai bank.Kakak ipar aku pun yang ada masa tu buat2 tak kenal ja ngan abang aku. Tepaksa la manager bank tu sabarkan dia and proses pembuatan kad abang aku selesai masa tu jugak.

Mungkin kejadian tu taklah teruk sangat tapi itulah yang sekarang ini aku nak buat sangat. Aku nak gi astro customer service counter and naik ke kaunter tu and jerit macam yang abang aku buat. Masuk bulan ni dah 7 bulan Astro aku tak berfungsi. Dah try decoder and kad dua2 pun ok and even da beli pemancar baru. Kalau nak salahkan signal, takkan la pulak. Sebab dah masuk 5 tahun da disc tu dekat situ and selama tu ok jaa. Steve pun da surrender berlegar2 satu Terusan Sugut semata-mata cari signal. Aku pun da tak tau nak buat apa ngan benda ni. Dahla kena jugak bayar tiap2 bulan. Memanglah RM 60 tu tak banyak, tapi kalau aku buat belanja budak2 ni makan, duit tu lebih dari cukup. Dah adu ke astro and kata nak masuk, bila dapat tau kedudukan Terusan Sugut, terus angkat tangan surrender. Aku nak tutup akaun pun tak bole, sebab terikat ngan kontrak 2 tahun. So, kalau Astro aku tidak berjaya dipulihkan maknanya, free2 ja Astro dapat duit aku tanpa bagi apa2 service.
Melampau! Aku nak buat apa hah!?
Nak tido ar!

4 comments:

broJJ said...

salam..saya terjumpa blog ni secara tak sengaja. Kalau ikut saya memang wajar awak buat mcm tu..pernah ada masalah dgn astro..lmbt..ada je alasan

broJJ said...

salam..saya terjumpa blog ni secara tak sengaja. Kalau ikut saya memang wajar awak buat mcm tu..pernah ada masalah dgn astro..lmbt..ada je alasan

UFO said...

Hmm, kalau mcm tu baik lagi guna antena biase dan tengok Tv1, tv2 n tv3 je...nda lah bikit sakit ati.. hehe..

MiszJamal said...

Skg ni dah pakai antena biasa. tgk tv1,2 and 3. Ok la... better than nothing ;)