Sunday, October 26, 2008

Siapa Pencinta ku? Anda kah?

Doa Si Pencinta

Tuhanku…

Aku berdoa untuk seorang lelaki, yang akan menjadi sebahagian dari hidupku. Seorang yang sungguh-sungguh mencintaiku lebih dari segala sesuatu.
Seorang lelaki yang akan meletakkan ku pada posisi di hatinya. Seorang lelaki yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukku jua.

Wajah cantik dan daya tarik fizikal tidaklah penting, yang penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintaiku dan memerlukan kasih sayangku…

Dan dia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk siapa ia hidup supaya hidup tidaklah sia-sia. Seorang yang memiliki hati yang bijak bukan hanya otak yang cerdas.
Seorang lelaki yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormatiku. Seorang lelaki yang tidak hanya memujaku, tetapi juga boleh menasihatiku ketika aku berbuat kesalahan.

Seorang lelaki yang mencintaiku bukan kerana kecantikkan tetapi kerana hatiku, Seorang lelaki yang boleh menjadi sahabat terbaikku dalam tiap waktudan situasi apapun.

Seorang lelaki yang dapat membuatku sebagai seorang wanita ketika aku berada di sisinya.
Seorang lelaki yang memerlukan aku sebagai penegurnya. Seorang lelaki yang sentiasa mendoakanku dalam hidupnya, seorang lelaki yang menginginkan diriku untuk membuatkan hidupnya menjadi sempurna.

Dan aku juga meminta padamu Tuhan…

Berikan aku sebuah hati yang sungguh-sungguh mencintaiku sehingga aku dapat mencintanunya dengan sepenuh hatiku pula, bukan mencintainya dengan sekadar cintaku…berikanlah Rohmu yang lembut sehingga kecantikkanku datang dari mu bukan dari luar diriku…

Akhirnya kami bertemu dan aku berharap kami berdua dapat mengatakan “Betapa besarnya kasihMu kepada kami sehingga Engkau memberikan kesempatan buat kami berdua untuk bertemu”.

“Dan biarlah dia menjadi seorang lelaki yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna”

Aku mengetahui bahwa Engaku Tuhan menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Engkau tentukan.
Dengan nama Allah Yang Maha Berkuasa. Amin.

No comments: