Monday, May 28, 2007

something to share

15th May 2007 - Time to leave..
Flight jam 2pm dari LCCT-Sandakan.
16th May 2007 - Officially called 'Cikgu Jamaliah'

Selamat hari guru kepada guru2 di seluruh Malaysia. Hari ni hari 1st aku dipanggil cikgu, kami ada taklimat di bilik Seri Manis, Rumah Persekutuan Sandakan. The guy in the middle itu adalah En. Kasim Buntak, Penolong Pengarah Bahagian Sekolah Rendah aka the guy yang interview aku the other day.

21st May 2007 - SK Terusan Sugut.
Bertolak dari Sandakan ke Beluran jam 9am lebih and sampai dalam jam 11.30am. Ada sedikit salah faham ngan jeti kat situ coz ada 3 jeti, nasib baik orang kat jeti yang kami pegi tu bagitau yang bot dia tak sampai Terusan Sugut and dia cakap, kalau nak pi Terusan Sugut memang payah sikit, kena ada orang yang dah biasa pegi. Mak aku dah risau dah, dahla aku pompuan, naik bot lagi jauh2, pastu tak tau lagi tempat tu cemana, pastu comel lagi.. ekekekekee ;p. Jeti ke Terusan Sugut rupanya terletak bersebelahan ngan jeti tu and nasib baik kat situ ada pacik boatman yang dah biasa antar guru2 ke Terusan Sugut. Huh! Nasib baik tul, kalau tak, entah tersadai kat mana la aku ngan beg yang besar gedabak tu. . Thank god!

Ina' and Amma' risau nak lepaskan anak dara mereka ke Kawasan yang jauh...

Perjalanan menaiki bot ke Terusan Sugut (pst:Beg besar tu beg aku)

Hari pertama masuk ke kelas.. berdebar gak.. comel betul budak2 nih!

where I belong... SK Terusan Sugut..Tower of Hope...

5 comments:

Unknown said...

waaaahhhhhhh...kagum aku! cam cantik je tmpt dia.ko dok kt mane?ngn sape?

MiszJamal said...

memang best, malam2 bole tgk bintang bertaburan dilangit. aku duduk ngan cikgu pompuan la kat umah cikgu.

محمد هاريت said...

nak pi boleh?

Anonymous said...

weh jamal...bile nak lepak ni.....blog aku dah tuka tau.... -Shah-

Anonymous said...

weh jamal...bile nak lepak ni.....blog aku dah tuka tau.... -Shah-