Monday, June 13, 2011

June Holiday!

Banyak sangat aku nak update di blog ni tapi mcm takda masa jek aku buat masa cuti aritu.. asik bercinta jek.. ingatkan masa cuti la masa la update segala2, tapi masa cuti laa hari yang perlu kami saling lepaskan rindu dendam masing.. erk.. dah jadi 18sx lak post ni.. ok.. stop..

Aku sampai KL pada tengah malam 27 Mei. Oleh sebab aku masih lagi penat, so pada hari sabtu tu, kami just ronda2 sekitar Mines dan menonton Nur Kasih!... okeh.. tanak review pasal movie itu sebab aku malas nak review.. heheheh...
Ahad plak, kami pegi putrajaya, memula nak singgah je tengok Himpunan 1 Million Belia tu, tapi sebab tetiba aku excited nak tgk semua2 akhirnya kami end up hampir dua jam di situ, itupun tak abis lagi round.. banyaaak lagi booth yg tak sempat nak pegi... Pastu masa bejalan2 tu, tetiba ada wartawan RTM approach.. dia nak interview pasal event nih.. wahahahahaa.. teruk sangat aku kena interview... aku pun tak tau hapa aku ckp, sebab aku baru jek sampai dan aku jawab entah apa2 tah.. ahahahaa.. arip kat seblah gelakkan aku jek.. ntah dia masukkan ke tak dalam tv tah.. tak terasa nak tengok pun sebab rasanya tak ditayangkan kot. Pastu kami bergegas pi Alamanda, Encik Suami kata dia dah beli tiket Pirate of The Caribbean 3D jam 3.45pm.. So, kami pegi sana dulu ambik tiket dan makan2 (kononnya laaa).. alih2, masa ambik tiket tu, orang kat kaunter tu gitau tiket jam 3.15 and jam aku menunjukkan jam 3.15!.. hahahaa.. kami belari macam pompuan kena ragut kejar pencuri... ahahaa.. nasib baik sempat sebab mestila derang siarkan iklan dulu.

Esoknya, kami pi Mid Valley lak tgk Kungfu Panda 3D!.. Yeah!! sangat beshhh!!!! 3 hari aku baru sampai KL dan kami dah tgk sampai 3 movie.. lepas gian la nih punya pasal.

Masuk hari keja Arip. Macam biasa, aku akan ngekot arip pi opis... hehehe.. dan masa dia keja aku akan merayau-rayau sensorang di jalan TAR. Walaupun takde laa nak beli apa pun, tapi bila dah balik dari situ ada jek shopping bag yg nyangkut kat bahu aku... ahahahaa.. sorry la sayang.. pompuan dan shopping ni sangat sinonim laa... takleh pisah...

Paling best, hari rabu lepas, laki aku bawak tgk Showdown di i-City.. Aku memang selalu teruja tengok orang menari2 ni... so aku suda follow show ni sejak 2010 lagi. Tapi untuk tahun ni, sejak aku tak da astro dah, aku takleh aa bukak di TV. Nasib baik internet dah ok.. bole laa aku surf dan tgk di tonton.com. So malam tu kami pun berlabuh di i-City.. sangat cool tempat tuh ok... Update pasal benda ni akan menyusul (kalau rajin).. hehehe

Hari khamis plak, aku tak ikut arip pi opis sebab aku nak kemaskan barang2 kami yang nak bawak ke Terengganu. Kami betolak ke terengganu Khamis malam Jumaat. Encik Arip ambik cuti ari jumaat. Cuti di Ganu akan diupdate kendian laa erk.

Balik dari Ganu, aku tak ikut arip pi opis gak sebab nak kemaskan balik barang yg kami dah bawak tapi tetiba, penyakit pompuan aku suda mari.. so... aku just terbaring dan terkurung sehingga laa hari Rabu.. Thanks kepada incek suami yg sanggup jaga aku walaupun dia kena keja n bila balik, kena jaga aku plak yg tengah terguling2 sakit perut.. Hari khamis baru la aku ikut encik somi ke opis.

Well, cuti 2 minggu adalah sangat tidak memadai bagi kami (bawaklah cuti selori pun takkan puas punya).. Alhamdulillah jugak laaa kami diberikan ujian berjauhan macam ni, sebab bila berjumpa kami akan sentiasa dalam mood percintaan dan honey moon. Dah nak hampir 3 tahun rupanya kami kawin. Masa sangat cepat berlalu, dan moga Allah mempermudahkan usaha kami kami untuk tinggal sebumbung.. Kepada anda2 di sana yang baca ni, sila doakan untuk kami jugak yaaa...

3 comments:

FrH said...

waaaa sungguh sedih ending ..
semoga dpt tinggal sebumbung sooner yaa!

nyampah .. byk btol kau g movie .. kalah aku yg dok kl ni .. haha ;)

jiwasintetik said...

hhehe... kau lupa tulis pasal satu lagi wayang, jumaat malam tgk x-men yg first class :)

jamal said...

Farah: memang bulan jun, bulan banyak movie agaknya.. ngam la tu.. masa cuti.

jiwaku: a'aah laa.. cemana bole tertinggal lak movie paling best! hmm.. kena edit post ni nih!