Monday, January 10, 2011

2011

2011 masih fresh lagi.. baru sepuluh hari.. Hampir setiap hari kena tegur ngan budak2 tiap kali aku tulis tarikh di papan putih... 2010 is gone ma'am!..

Tiap kali tahun baru ramai orang buat wish list... macam2 adaa.. aku? hmmm... seriously, tak penah terfikir nak buat wish list...

Sebenarnya aku ada wishlist yang tak tertunai sejak berdekad lalu. Kata orang, kalau wishlist tu kita gitau ngan orang lain, nanti tak kesampaian.. So, yang ini memang aku diamkan saja kecuali kepada encik you-know-who. Tapi setelah beberapa tahun tak kesampaian, aku paparkan disini jugakla.. mana laaa tahu ada sesapa yang bermurah hati nak bantu aku capai apa yang aku nak. Setakat hari ini, ini senarai yang aku nak buat tapi tak sampai lagi...

1. Pembedahan orthodontik: Wish ini bermula sejak aku darjah 4 ke 5 cam tu la.. Masa tu, gigi depan aku ni tetiba ada tumbuh satu batang gigi panjang kat tengah2... Lama-lama gigi tu jadi buruk.. Yaks!.. mak akupun hantar pi klinik suh buang... lepas tu, jarak antara 2 gigi depan aku jadi jauh dan i tell u.. ia sangat hodddoh!.. Masa di klinik tu, aku nampak poster untuk pembedahan orthodontik dan aku bagi cadangan ngan mak suh buat... Pastu, mak aku diam jak.. dah tentulah kami takda duit nak buat menatang tu.. So, akupun tanam dalam diri aku.. Aku akan buat jugak pembedahan itu nanti walaupun gigi depan aku dah rapat dan menjadi gigi besar sebesar kapak.. hahahahaha.....

2. Bermain Roller Blade: Ok.. aku tau ia sangat old skool.. jarang dah aku tgk budak2 main roller blade..(ke, aku yg tak tau?). Masa skolah rendah dulu, aku tak ingat darjah berapa... Tapi ada satu movie Indonesia tu, tajuknya "Olga dan Kasut Roda".. sangat teruja tgk dia main roller blade.. tapi apakan daya... teruja jak lebih, duitnya nggak ada yaa...

3. Belajar Menari: Pelik tapi benar... Dulu aku selalu ngejek kak Tie sebab dia selalu menari joget ke apa ke even di tepi jalan pun dia akan menari gak... Tapi itu joget ok... Aku nak menari agak2 hip hop sort of thing... yang rancak... Benda ni bermula bila aku tgk movie "Save the Last Dance" masa aku di UMS dulu.. Rasa mcm best jak gerak badan ikut beat muzik.. yeaaarh!..

4. Belajar gitar: Hmmm... Ni disebabkan Erni ngan Darma la ni.. Masa duduk Blok D di UMS dulu selalu jek dorang main gitar.. jeles.. tapi masa di U, tak jugak blaja main. Abis ja U, baru try beli gitar, beli buku kod segala bagai... hahaha.. tapi hangat2 taik ayam... Belum lagi pandai sampai skg... hohoho.. dan aku rasa sebagai Guru Pemulihan atau Guru Pendidikan Awal murid, kebolehan bermain gitar itu adalah sangat sesuai!..

Eh.. 4 je ke? hmmm... tak banyak kan? ada sapa2 yang bole sponsor? hehehe...

2 comments:

FrH said...

jamal bg aku detail yg no 1 tu .. nnt aku tanya abg aku brape harga & dia bole buat x .. ok ..

yg lain2, good luck!!
aku nak tulis wish 2011 kalau dah tercapai jek hahaha :P

MiszJamal said...

aku dah tya beberapa kawan yg pakai braces, ada yg ckp 4000, 5000.. agak2 dlm harga mcm tu jugak la kot...