Monday, September 03, 2007

My 50th Merdeka Celebration

Aku suka fireworks, suka sangat and dah tentulah di Terusan Sugut takkan ada fireworks kecuali pemandangan taburan bintang-bintang yang memang sentiasa mengujakan aku setiap malam. Aku ada gak try amik gambar-gambar bintang waktu malam especially kat tengah padang sekolah tuh. Mungkin best kalau aku berbaring kat tengah-tengah padang tu sambil menikmati keindahan bintang. Amazing...
Malam di Ambang Merdeka pegi separuh ja, encik Arip kena buat keja and dia just sempat ambik aku jam 11.45pm. 15 minutes sebelum counting merdeka. Tapi oleh sebab di dataran merdeka fireworksnya lambat meletup, sempat la jugak tengok beberapa das.
Perarakan aku tengok kat TV ja sebab bangun lambat, sempat la tengok perarakan Maxis yang ada baju yang best tapi perbarisan yang hehe.. *sensored*... Sian ngan Arip lagi...
Semalam (2 Sept) malam final fireworks competition di PICC Putrajaya. Alhamdulillah, sempat gak tgk walaupun dari jauh. Thanks to my hubby... Aku tau kau akan melakukan apa saja untuk membahagiakan aku. Walaupun dia kena keja ujung minggu tapi sempat gak anta aku pi Putrajaya and tengok fireworks tuh. Tapi, yang sedihnya lagi,aku tak bawak kemra, bukan tinggal kat Sabah tapi kat umah kakak aku ja. Apa tah bengong!
Ya, aku bercuti kat KL sekarang. Berjumpa kawan-kawan ex-officemate. Seronok tengok tempat keja lama, banyak dah berubah tapi sekarang ramai takda kat ofis, kuar pi out-station kat sana sini. Hmm... rindu la pulak keja camni, keja jalan pi sana-sini, tido hotel free, mandi kolam...

3 comments:

Cheryl Nadia said...

Jamaliah...aku rindu sama kamu. Bila la kita dapat jumpa. Bila kau datang kl aku tiada pula. hehehe..mesti kau kurus sudah kan..hehehee

MiszJamal said...

Kurus giler!! Jangan jeles

Anonymous said...

eh jamal.kurus ke gemuk??? cam gemuk jerkkkk :P